Niedokończony klon Carcassonne na Amigę. W międzyczasie dalszego tworzenia CastleHacka, wpadliśmy z Proxym na pomysł, by w dwa miesiące przed RetroKomp 2014 napisać jakąś małą grę. Prace trwały ponad rok.
Rozgrywka trwa podobnie jak w oryginale, czyli 15-30 minut. Gra obsługuje do 8 żywych graczy, AI brak. Oprócz mnie kod współtworzył Proxy, Selur zajął się grafiką, zaś brat Proxy’ego doradzał nam w kwestii ergonomii i ogólnego wyglądu gry.
Dla niezaznajomionych: gra polega na stawianiu kolejnych płytek z terenem i tym samym budowaniu mapy w kooperacji lub po złości. Czasem nie wiadomo, co gorsze.
Gra nie została dokończona ze względu na słabe zainteresowanie. Dodatkowo, utrata zmian w kodzie z przeciągu 3 ostatnich miesięcy skutecznie mnie zniechęciła by brnąć dalej.
Ostatnia grywalna wersja znajduje się tutaj: Goblin Villages – 29.07.2015.
Skrót mechaniki gry
- Na każdej płytce znajduje się kawałek terenu – fragment drogi, wioski lub bagno, czasami parę z nich. Lewomlask myszy – postawienie kafla, prawomlask – obrót.
- Po postawieniu płytki, można na niej postawić swojego piona – o ile np. nowy fragment drogi nie dołączył się do istniejącej, na której już ktoś stoi. Stawianie pionków za pomocą lewomlasku w dozwolonych pozycjach (kursor zamienia się na ikonkę pionka). Jeżeli nie chcesz lub nie masz możliwości postawienia swojego pionka, naciśnij enter by pominąć.
- Jeżeli pod koniec Twojego ruchu jakaś konstrukcja jest zamknięta, podliczane są za nią punkty i pionki z zabudowy wracają do właścicieli.
- Aby zobaczyć pełną punktację, należy wcisnąć spację lub mlasnąć lewym przyciskiem na belce na dole.
Punktacja:
- zamknięcie drogi (zakończona ze wszystkich stron domkami, domki na drodze rozdzielają drogi!) – 1 punkt za każdy kafel,
- wioski (zamknięte ze wszystkich stron palisadą, nie ma braków kafli w środku) – 2 punkty za każdy kafel. Każda niebieska tarcza na terenie zamku: +2 punkty.
- bagna (otoczone jakimikolwiek kaflami ze wszystkich stron, na skosy też) – 9 punktów.
Może stać się tak, że fragmenty konstrukcji należące do dwóch różnych graczy połączą się. Twór ten jest liczony jako jedna konstrukcja, której właścicielem jest osoba z przewagą pionów. Za zamknięcie konstrukcji punkty dostaje tylko właściciel. W przypadku remisu właściciele ex aequo otrzymują po pełnej liczbie punktów. Tej zasady trzeba używać ile się da, bo to kwintesencja gry – P1 buduje gigantyczną wioskę, do której jako P2 przyklejasz się na sam koniec i zgarniasz punkty za darmo.
Znane bugi
- Brak licznika pozostałych kafli (jest ich coś koło 70 jak pamiętam).
- Pierwsza rozgrywka ma zawsze tę samą kolejność kafli – brak srand().
- Scrolling belki na dole zrobiony jest funkcją ScrollVPort – jest nieprzyzwoicie wolny na kicku 1.3.
- Czarna linia między belką a polem gry.
- Stawianie pionków przy niebieskich tarczach w wiosce rządzi się dziwnymi prawami.
- Gra chyba nie podlicza punktów za niezamknięte struktury na koniec gry.
- Nie klikać w „how to play”.
- Drobne bugi tu i tam.